PL
Wybierz język

Łożyska toczne

Podkategorie/stonę
11 z 11 podkategorii
  • Podkategorie/stonę
    11 z 11 podkategorii

    Inni klienci również kupili

    Łożyska toczne od norelem 

          

    Łożyska toczne to rodzaj łożysk mechanicznych, które są wykorzystywane do podparcia i ochrony ruchomych części maszyn i innych konstrukcji. Za sprawą ruchu tocznego łożyska toczne ułatwiają ruch i zmniejszają tarcie. Pozbawiony tarcia ruch części zmniejsza ich zużycie i wydłuża okres eksploatacji maszyny. Łożyska te mogą osiągać duże prędkości obrotowe i przeznaczone są do precyzyjnego łożyskowania elementów wykonujących ruch obrotowy.

         

    Sposób działania łożysk tocznych

    Prawidłowo zamontowane łożysko łączy stacjonarny stelaż lub obudowę z obracającym się wałem. Łożysko toczne absorbuje siły generowane przez części, jednocześnie utrzymując je w określonej pozycji. Elementy toczne, które znajdują się pomiędzy pierścieniem wewnętrznym i zewnętrznym, przenoszą siły łożyska. W zależności od konstrukcji, łożyska toczne mogą przenosić siły w kierunku osiowym, promieniowym i łączonym (osiowym lub promieniowym). Smar na pierścieniach redukuje tarcie pomiędzy poszczególnymi komponentami łożyska tocznego.

       

    Wersje od norelem   

    Nasz asortyment obejmuje nie tylko łożyska toczne z otworem cylindrycznym, lecz także łożyska toczne jednorzędowe, dwurzędowe i jednostronne. Ponadto łożyska toczne mogą także być wyposażone w koszyczek, który utrzymuje korpus łożyska w miejscu. norelem oferuje łożyska toczne ze stali nierdzewnej, stali, ceramiki i stali łożyskowej.

              

    Łożyska toczne w różnych wymiarach   

    norelem oferuje łożyska toczne w zróżnicowanych wymiarach. Rozróżnia się przy tym pomiędzy średnicą wewnętrzną i zewnętrzną. Asortyment łożysk tocznych oferuje modele o średnicy wewnętrznej od 3 mm do 50 mm oraz średnicy zewnętrznej od 10 mm do 110 mm.
    Dostępne są także specjalne wymiary z tolerancją, np. o średnicy wewnętrznej 10–0,008 mm. Pierwsza liczba (10) wskazuje wartość znamionową średnicy wewnętrznej w milimetrach. Druga liczba (-0,008) oznacza tolerancję średnicy wewnętrznej, która również podana jest w milimetrach.

         

    Kategorie łożysk tocznych

    Łożyska toczne są dostępne w różnych wersjach. norelem posiada kompleksową ofertę, w której łożyska toczne są podzielone na poniższe kategorie.

          

    Wersja

    Właściwości

    Łożysko kulkowe

    Łożysko kulkowe w pełni ceramiczne Si3N4

    - Właściwości: wytrzymałe i lekkie

    - Si3N4 jest preferowanym materiałem do produkcji łożysk ceramicznych

    Łożysko kulkowe w pełni ceramiczne ZrO2

    - Ekonomiczna alternatywa dla Si3N4

    - Rozszerzalność termiczna porównywalna do stali, co jest uznawane za zaletę tlenku cyrkonu (ZrO2)

    Łożysko kulkowe skośne

    - Wytrzymałość na duże prędkości obrotowe

    - Pochłanianie obciążeń osiowych w jednym kierunku (do prowadnicy ramieniowej)

    - W celu osiowego prowadzenia równoległego wymagane jest drugie łożysko stanowiące lustrzane odbicie

    - Kąt docisku 40° sprawia, że łożysko może być obciążane osiowo

    Łożysko baryłkowe

    - Zaprojektowane z myślą o dużej nośności

    - Kompensacja błędów kątowych przez łożyska baryłkowe

    - Absorbowanie dużych obciążeń promieniowych i osiowych (obciążenia osiowe możliwe w obu kierunkach)

    - Wymiary główne zgodne z DIN 635-2, tolerancje wymiarowe i robocze klasy PN wg DIN 620

    - Promieniowy luz łożyskowy odpowiada luzowi CN wg DIN 620-4

    Łożysko walcowe

    - Dostawa bez uszczelnienia

    - Idealne do wysokich prędkości obrotowych

    - Możliwość pracy z wysokimi obciążeniami promieniowymi

    - Nie samozabezpieczające, części można montować oddzielnie

    - Tolerancje wymiarowe i robocze odpowiadają klasie PN wg DIN 620, promieniowy luz łożyskowy odpowiada luzowi CN wg DIN 620-4

    Wersja NU (łożysko swobodne)

    - Absorbuje wyłącznie siły promieniowe

    - Możliwość przemieszczania pierścienia zewnętrznego i wewnętrznego w obu kierunkach

    - Pierścień zewnętrzny posiada dwa obrzeża, pierścień wewnętrzny nie posiada żadnych

    Wersja NJ (łożysko oporowe)

    - Absorbowanie sił promieniowych i osiowych w jednym kierunku

    - Pierścień zewnętrzny posiada dwa obrzeża, pierścień wewnętrzny – jedno obrzeże

    - Możliwy ruch pierścieni (wewnętrznego i zewnętrznego) w jednym kierunku

    Łożysko wałeczkowo-stożkowe

    - Możliwość zastosowania przy średnich prędkościach obrotowych

    - Absorbowanie wysokich obciążeń promieniowych i osiowych (obciążenia osiowe tylko w jednym kierunku)

    - W celu osiowego prowadzenia równoległego wymagane jest drugie łożysko (ułożone jako lustrzane odbicie)

    - Dostarczane bez uszczelnień

    - Nie samozabezpieczające, części można montować oddzielnie

    - Możliwość smarowania olejem lub smarem po stronie czołowej

    Osiowe łożyska kulkowe skośne

    - Wersje dwurzędowe lub dwurzędowe z kołnierzem

    - Przyjmowanie sił promieniowych i osiowych z obu kierunków

    - Prawidłowy ruch obrotowy oraz dokładne pozycjonowanie narzędzi dzięki wstępnemu naprężaniu

    - Zapobieganie zabrudzeniu łożyska poprzez zintegrowane uszczelnienie, co przekłada się na długi czas użytkowania i bezpieczeństwo eksploatacji

    Osiowe łożyska kulkowe

    - Obciążenia promieniowe nie mogą występować

    - Części mogą być montowane oddzielnie, ponieważ łożysko nie jest samozabezpieczające

    - Jednostronne absorbowanie wysokich obciążeń osiowych

    - Wymiary główne wg ISO 104 i DIN 711, tolerancje wymiarowe i robocze klasy PN wg DIN 620

    Łożysko kulkowe zwykłe

    - Wersje 2Z i 2RSR są nasmarowane wysokiej jakości smarem na cały okres eksploatacji produktu

    - Wymiary główne łożyska kulkowego zwykłego wg DIN 625-1, tolerancje wymiarowe i robocze klasy PN wg DIN 620

    - Przyjmuje obustronne obciążenia osiowe (promieniowe i osiowe)

    - Promieniowy luz łożyskowy odpowiada luzowi CN wg DIN 620-4

         

    Zakresy zastosowania łożysk tocznych

    Łożyska te są stosowane w celu umożliwiania ruchu komponentów oraz redukowania tarcia przede wszystkim w budowie maszyn, produkcji elektroniki, przemyśle lotniczym i kosmicznym, rolnictwie i przemyśle motoryzacyjnym.