PL
Wybierz język

24000

Inni klienci również kupili

norelem porusza - 24000

   

Grupa produktu 24000 norelem dzieli się na 5 kategorii:

  • trapezowe wrzeciona gwintowane / nakrętki trapezowe
  • wały wielowypustowe / piasty wielowypustowe
  • Łożyska obudowane (łożyska stojakowe/kołnierzowe)
  • Zespoły łożysk
  • Mechanizmy śrubowo-toczne

    

trapezowe wrzeciona gwintowane / nakrętki trapezowe

Ta rodzina produktów jest, jak już wskazuje nazwa, podzielona na trapezowe wrzeciona gwintowane i nakrętki trapezowe.    

Trapezowe wrzeciona gwintowane stanowią specjalny rodzaj wrzecion. Są one często wykorzystywane w maszynach i instalacjach do przenoszenia ruchów i sił. Trapezowe wrzeciona gwintowane charakteryzują się pewnym stopniem wydajności, ponieważ zapewniają wysoką precyzję sterowania ruchem.   

W asortymencie norelem znajdują się następujące wersje:

Trapezowe wrzeciona gwintowane mogą być rozróżniane na gwinty jednostronne i wielostronne. Gwint wielostronny występuje wówczas, gdy gwint ma kilka początków. Wielostronne trapezowe wrzeciono gwintowane ma tak samo jak jednostronne tylko jeden skok. Dwustronny gwint ma jednak kilka skoków i nacięć, biegnących równolegle do siebie.   

Jednostronne trapezowe wrzeciona gwintowane są stosowane często do mocowania obrabianych przedmiotów. Dwustronne trapezowe wrzeciona gwintowane z kolei do przenoszenia ruchów i sił. Ze względu na dwustronności uzyskuje się większe przenoszenie przy mniejszej liczbie obrotów. Ruch posuwisty jest również dwa razy większy niż przy jednostronnym trapezowym wrzecionie gwintowanym.  

Nakrętka trapezowa stanowi za to specjalny rodzaj nakrętki. Współpracując z wrzecionem trapezowym, nakrętka trapezowa przekształca ruch obrotowy w ruch liniowy.

Oprócz różnych wielkości i materiałów firma norelem oferuje nakrętki trapezowe również w wersji jednostronnej i dwustronnej z różnymi skokami. Z jednej strony z gwintem ze skokiem lewym, z drugiej strony z gwintem prawym.  

Rodzina produktów „trapezowe wrzeciona gwintowane / nakrętki trapezowe” obejmuje produkty z materiałem korpusu z poniższych materiałów:

  • stal nierdzewna
  • Stal do nawęglania
  • Tworzywo sztuczne
  • Brąz
  • Stal

  

wały wielowypustowe / piasty wielowypustowe  

Wały wielowypustowe stanowią rodzaj wałów, które tworzą odpowiednie połączenie kształtowe. Wał ma specjalny profil. Piasta wieloklinowa jest elementem współpracującym wału wieloklinowego. Ma wewnętrzny profil składający się z różnej liczby klinów.  

Jeśli łączone są wały wieloklinowe, powstaje napęd z wałem klinowym.

Stosowany napęd z wałem klinowym przenosi duże i szybko zmieniające się momenty obrotowe.

Napędy z wałem klinowym są stosowane w budowie maszyn, urządzeń i maszyn specjalnych oraz należą do kategorii połączeń piasta-wał.   

Wały wielowypustowe są dostępne ze stali C45 i stali nierdzewnej 1.4301. Piasty wielowypustowe są wykonywane z materiałów takich jak stal nierdzewna, metal czerwony i stal. 

norelem oferuje do zakupu wszystkie produkty z rodziny produktów „wały wielowypustowe / piasty wielowypustowe“ z następującymi profilami:

  • KW11X14
  • KW13X16
  • KW16X20
  • KW18X22
  • KW21X25
  • KW23X28
  • KW26X32
  • KW32X38
  • KW36X42
  • KW42X48
  • KW46X54

   

Łożyska obudowane (łożyska stojakowe/kołnierzowe)   

Zasadniczo kategoria „Łożyska obudowane” dzieli się na dwie grupy produktów.

Z jednej strony oprawa łożyska, z drugiej strony łożyska mocujące.   

Grupa produktu oprawa łożyska obejmuje 15 produktów, z kolei grupa łożysk mocujących zaledwie trzy.

Znajdują się tutaj łożysko mocujące UC, B i MUC stal nierdzewna.   

Łożyska obudowane to gotowe do montażu lub wstępnie zmontowana oprawa łożyska. Zespoły te składają się z wkładu łożyska i obudowy łożyska. Łożyska obudowane stanowią grupę gotowych do montażu łożysk tocznych, umożliwiając proste ułożyskowanie wałów.  

Jak już wskazuje nazwa tej kategorii, oprawy łożyska dzielą się na dwie kategorie główne:

  • Łożyska stojakowe
  • Łożysko kołnierzowe   

Łożyska stojakowe są montowane najczęściej w ustawieniu pionowym. Największą obciążalność łożysk stojakowych uzyskuje się w montażu poziomym. Łożysko stojakowe zawiera jedno łożysko toczne, tworzące podzespół z obudową, w której już się znajduje. Łożyska stojakowe są w szczególności przystosowane do obciążeń promieniowych i są bardzo solidne dzięki swojej konstrukcji. 

Łożyska kołnierzowe w przeciwieństwie do łożysk stojakowych mają raczej płaską osłonę łożyska.

Do mocowania kołnierze łożyskowe mają dwa lub cztery otwory wiercone. Dlatego są nazywane również kołnierzem 2-otworowym lub 4-otworowym. Łożyska kołnierzowe są montowane głównie na powierzchni przykręcanej, przy czym kierunek jest taki jak oś wału.

    

Zespoły łożysk   

Zespoły łożysk norelem rozróżniane są w następujący sposób:

   

Łożyska stałe co do zasady stanowią zacisk przegubu momentu obrotowego. W rezultacie łożysko stałe nadal przenosi siły, ale nie przenosi już momentu obrotowego. Rodzaj łożyska jest często stosowany. Wyróżnia się on możliwością obrotów w punkcie łożyskowania. Nie dopuszcza jednak przesuwania.   

Łożyska swobodne stanowią ruchome ułożyskowanie łożyska stałego i są również nazywane łożyskami ślizgowymi.

Rodzaj łożyska zapobiega ruchom przebiegającym pionowo do spodu łożyska swobodnego. Przyjmuje ono dokładnie siłę, dlatego w łożysko swobodne jest nazywane również łożyskiem jednowartościowym.  

Różnica między łożyskiem stałym o łożyskiem swobodnym polega również na możliwości przesuwania. Łożysko swobodne umożliwia większy ruch w różnych kierunkach (w poziomie), natomiast łożysko stałe nie pozwala na przesunięcie.   

Poszczególne zespoły łożysk są dostępne w wersji blokowej lub kołnierzowej. Wszystkie zespoły łożysk o średnicy wewnętrznej od 6 mm do 50 mm są uwzględnione w asortymencie.

   

Mechanizmy śrubowo-toczne   

Mechanizmy śrubowo-toczne są wykorzystywane do precyzyjnego pozycjonowania nośników przedmiotów obrabianych oraz do przekształcania ruchu obrotowego w ruch wzdłużny lub odwrotnie. Mechanizm śrubowo toczny jest wykorzystywany jako element napędowy dla ruchu liniowego podczas napędzania gwintowanego wrzeciona. Nakrętka jest połączona z poruszaną częścią.

Są one stosowane głównie w obrabiarkach. W przeszłości w maszynach używane były wrzeciona trapezowe, lecz obecnie zostały niemal całkowicie zastąpione przez mechanizmy śrubowo-toczne.   

Mechanizmy śrubowo-toczne są napędzane przez przekładnie, napędy pasowe lub bezpośrednio przez silnik.

Kule w rowkach bieżnych między wrzecionem a nakrętką stanowią przełożenie ruchu.

Podczas obrotu kule przemieszczają się osiowo. Aby kulowe znajdowały się w obiegu, są odprowadzane przez kanały odprowadzania w nakrętce wrzecionowej – powstaje cyrkulacja.  

Asortyment norelem obejmuje mechanizmy śrubowo-toczne o średnicy 16 mm – 32 mm.

Skok (P) zmienia się w następujący sposób:

  • 1
  • 2
  • 5
  • 10   

W asortymencie oprócz mechanizmów śrubowo-tocznych z nakrętką kołnierzową znajdują się również mechanizmy śrubowo-toczne z wkręcaną nakrętką walcową.