Przekładnia
Przekładnie ślimakowe są stosowane wszędzie tam, gdzie dwa wały przecinają się pod kątem 90° i gdzie wymagane są bardzo wysokie przełożenia (do 100:1). Przekładnia ślimakowa składa się ze ślimaka i koła ślimakowego. Przekładnie ślimakowe mogą być stosowane uniwersalnie i nie wymagają konserwacji. Aluminiowa obudowa jest zamknięta w celu ochrony przed wyciekiem smaru oraz przed wniknięciem pyłu. Przekładnie stożkowe, znane również jako przekładnie kątowe, stanowią jedną z konstrukcji przekładni. Służą one do przenoszenia ruchów obrotowych i momentów obrotowych. Przekładnie stożkowe są zawsze stosowane tam, gdzie wymagana jest zmiana kierunku napędu lub niskie przełożenie. Przekładnie planetarne są również nazywane przekładniami obiegowymi. Zadaniem przekładni planetarnej jest przenoszenie i zwiększanie momentu obrotowego. Przekładnia planetarna umożliwia również zmianę przełożenia bez przerywania przepływu mocy.